Als het goed is gaan de duiven naar Charleville-Mezieres toe en dat is voor mij een afstand van 297.208 meter. Onze duiven zijn er op 28-04-2018 reeds geweest en dat was toen mijn slechtste uitslag van dit jaar. Hopelijk kunnen we deze keer revanche nemen op die uitslag en krijgen we een mooie vroege duif.
Normaal gesproken voer ik de duiven bij een Vitesse vlucht niet op de inkorf dag maar gezien de wind voorspelling van ZO tot Oost hebben we de duiven nu nog wat gevoerd op de vrijdag morgen. Best wel lastig in te schatten omdat er voor zuid België ook een gedeelte Zuiden wind wordt afgegeven. De duiven vlogen goed bij huis en vooral de doffers vallen op met hun goede vliegen maar meestal moet ik het van de duivinnen hebben. De duivinnen hadden er ook wel zin in op een paar jaarlingen na en deze gingen met grote snelheid door de lucht bij het trainen. We zullen wel zien wat het waart is.
We gaan er inkorven een 54 duiven totaal waarvan een 35 duivinnen en een 19 doffers. In Lochem waren er in totaal 408 duiven ingekorfd, dus in totaal nog een 102 prijsduiven 1 op 4.
Er zitten nog 20 jaarling doffers thuis voor de Natour en 1 jaarling duivin die gewond is geweest. De 17-229 welke bij Megens in Gaanderen had gezeten en weer was gekomen was nu nergens te vinden, wellicht is ze weer terug naar Gaanderen. Duiven welke de weg kwijt zijn geweest zijn dan toch behoorlijk van slag en vaak zijn dat ook de goede duiven niet. Ik noteer altijd bij mijn duiven hoe lang ze weg zijn geweest en ik selecteer er ook op. Als er een duif langer dan 1 dag weg is geweest, krijgt ze een aantekening. Bij de jongen vaak geprobeerd met een duif welke meerdere dagen weg is geweest van een africhting of vlucht en ze daarna een eerlijke kans gegeven maar alles mislukt, nu doe ik dat ook niet meer is echt verloren energie.
Hopelijk een vroege lossing met niet teveel oost in de wind want anders vlieg ik weer met een handicap in verband met mijn Oostelijke ligging van Lochem en CC de Graafschap. Dit jaar al veel vluchten met Oost in de wind gehad, voordeel is dan wel dat het vaak mooi weer is. Toch mag van mij de wind een keer naar West gaan zodat ik is een keer geen handicap heb maar een voordeel. Zal beslist dit jaar nog wel eens gebeuren. Allen succes morgen.
De duiven werden gelost om 8.15 uur met een ZO wind en windkracht 2. Het werd een teleurstellende vlucht waarvan de oorzaak de ZO wind was waardoor de trek van de duiven westelijk kwam te liggen. In Lochem hadden de liefhebbers dit jaar nog niet zoveel duiven zien vliegen als nu. Geweldig voor de Lochemse liefhebbers maar dat zorgde ervoor dat ik pas op plek 44 kon beginnen in Lochem. Je rijd met de auto van Neede naar Borculo en dan naar Lochem. In Borculo had ik op nummer 8 gestaan van de uitslag, zo kun je mooi zien wat de wind en trek van de duiven een invloed heeft op de uitslag.
In de CC de Graafschap sta ik nu op plek 125 met mijn eerste duif, in de CC de Achterhoek zou dat plek 46 zijn geweest.
In de CC de Achterhoek heeft de laatste prijsduif een snelheid van 1229 meter. (12.16 uur Neede toen had ik er 21/54)
In de CC de Graafschap heeft de laatste prijsduif een snelheid van 1273 meter.
Helaas is mijn eerste getekende de 14-206 nog afwezig, verwacht dat deze duif verongelukt is en ik haar niet weer zie. Heel jammer mijn beste duif dit jaar en nog niet gemist. Tevens nog 2 jaarlingen afwezig maar daar verwacht ik er nog wel wat van terug.
Conclusie: Vorige week een top uitslag en deze week fc knudde met dank aan de ZO wind en trek van de duiven. Had wel een vroegere duif moeten hebben maar we denken dat in dit geval het zelfs van invloed is geweest in welke container de duiven hebben gezeten. Nu in de container van de CC de Graafschap en niet van de CC de Achterhoek. En een heel beste duif verloren, laten we maar zeggen dat het niet onze dag was.
Uitslag:
Vereniging 408 duiven: 44, 50, 53, 55, 64, 67, 68, 88 (54/8)
CC de Graafschap 1875 duiven: 125, 150, 161, 164, 203, 217, 225, 284, 335, 392, 416, 417, 465, 466 (54/14)
Kring (3) 7966 duiven: 534, 600, 633, 638, 773, 810, 841, 1083, 1283, 1514, 1627, 1628, 1866, 1870 (54/14)